Perşembe, Nisan 04, 2013

hobiler


hobileriniz olsun diyor Nasuh Mahruki Kendi Everest'inize Tırmanın kitabında...

ben buraya özetlemeye çalışıyorum kendisinden alıntı yaparak. 

  • yaratıcılığı geliştirir.
  • özdisiplin ve odaklanma yeteneğini geliştireceğinden, yapılan işte de daha başarılı olunmasını sağlar. 
  • kendinizle başbaşa kalma fırsatı verir. 
  • giderek ağırlaşan, zorlaşan, bazen de sıradanlaşan yaşam içinde, kendiniz olma fırsatı verir.
  • kendinize kendiniz için vakit ayırma fırsatı tanır. 
  • kendimizle daha nitelikli bir iletişim kurabilmemizi sağlar. 
  • yaşam kalitemizi doğrudan etkiler.
  • kendisiyle daha barışık, daha iyi anlaşan, daha huzurlu ve dengeli bir kişiliğe sahip olmamıza yardımcı olur. 
  • üretkenliğimizi artırır.
  • yaşamın genelinden yüklendiğimiz stresi de bizden uzaklaştırır, bizi dinlendirir ve yaşam enerjimizi yükseltir. 
  • hobiler sayesinde zamanımızı bize hiçbir faydası olmayacak şeylerle doldurma riskinden de uzaklaşmış oluruz. 
e bu kadar faydanın üzerine bir hobi şart, ne dersiniz?

ha bu arada daha başka bir dolu güzel şey de söylüyor kitap boyunca. mutlaka edinip okuyun... şiddetle tavsiye ediyorum. 

ben okuyup okuyup yeni hedefler koyuyorum kendime... koşuyorum peşinde hayallerimin :)



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails