Cuma, Mart 29, 2013

zayıflamak için yemek gerek


yaz yaklaşıyor ve şu ara top trend / en popüler konu "zayıflamak"...

zayıflamak üzerine yazılan binlerce yazı ve kısa sürede çok kilo verdirmeyi hedefleyen binlerce diyet arasında hepimiz kaybolmuş durumdayız. 

ancak zayıflamak için bizlere sunulan kısa süreli diyetler ve sadece belli besin grubunu tüketmeye yönelik diyetler inanın faydadan çok zarar getiriyor. 

benim size önerim zayıflamak istiyorsanız mutlaka bir diyetisyene gitmeniz ve size uygun bir zayıflama programına dahil olmanız. kulaktan dolma , bir başkasının uyguladığı diyetler kısa vadede size belki kilo verdirir ama uzun vadede ya diğer organlarınıza zarar verir ya daha fazla kilo olarak size geri döner ya da en basiti sizi mutsuz eder.

yemek yemekten korkmayın. yemekler bizim düşmanımız değil. her besinin yeri ayrı. her besinin faydası ayrı. her besinden tüketilmesi gerektiği kadar tüketmekte fayda var. aksi takdirde kilo verdiğinizi zannedebilirsiniz ama oysa verdiğiniz yağ değil, su olabilir. 

kısa ve özet bilgiyi size aşağıya yazıyorum. 

unutmayın "diyet" başı ve sonu belli olan, sizi normal beslenme düzeniniz dışına çıkaran dolayısıyla tekrar eski beslenme düzeninize döneceğinizin aşikar olduğu bir programdır. 

oysa dengeli beslenmeyi öğrenerek hayatınız boyu istediğiniz ölçülerde kalabilirsiniz. 

dengeli beslenme adından da anlaşılacağı üzere öğünlerde her bir besin grubundan karışık olarak besin tüketmektir.

temel besin grupları aşağıdaki gibi sınıflandırılır.
  1. Tahıllar
  2. Meyveler
  3. Sebzeler
  4. Et 
  5. Süt 
  6. Yağ


dengeli beslenmek için gün içinde bu grupların hepsinden dengeli bir şekilde besin tüketmeniz gerekir.

günlük enerjinizin %50-55’ini karbohidratlardan, %25-30’unu yağlardan ve geri kalanını da proteinlerden karşıladığınız zaman dengeli besleniyorsunuz demektir.

iyi haftasonları :)

www.zayiflamaarkadasim.com







LinkWithin

Related Posts with Thumbnails