Perşembe, Aralık 20, 2012

mutlu, gülümseyen, güler yüzlü ve yol bilen bir adam

İstanbul'da bizim mahallede bir adam var pek mutlu... gülümsüyor hep, gülümsetiyor bir de yol biliyor feci ..

ne sorsam cevaplıyor... hem de hep gülümseyerek... araya espriler katarak, gülerek :)

beni de gülümsetiyor, güldürüyor her cevabıyla :)

baksanıza yazarken bile gülümseyip duruyorum :)

:) yazının her yerini iki nokta üst üste ve arkasından gelen kapa parantez işareti ile bezeyebilirim :)

kendisi mahallenin çorapçısı. aslında abisinin dükkanı sanıyorum, ama hayrına bizim gülümseyen adam da dükkanda mutluluk dağıtıyor gelene gidene..

dükkanın duvarlarına dikkatle baksam ilk girdiğimde anlardım belki işin aslını. ama tabii pek de dikkatle bakmadan girip çıkıyorum dükkana.

bir kadının çorap ihtiyacı biter mi hiç, bitmez tabii!

benim ki de bitmediğinden girip duruyorum dükkana ama duvarlara hiç bakmadan ... sadece mutlu, gülümseyen, güler yüzlü ve yol bilen adamla iki sohbet edip çorabımı alıp çıkıyorum dükkandan.

öğlenleri de hep bir şeyler, alelacele halletme peşinde olduğumdan arada yol soruyorum bu  mutlu gülümseyen güler yüzlü amcaya...

Arçelik servisi soruyorum, kitapçı soruyorum, saatçi soruyorum başlıyor anlatmaya. Sokak isimlerini bir bir söylüyor, hangi sokaktan sola döneceğimi söylerken o sokağın köşesindeki varsa dükkanın adını, dükkan yoksa apartmanın adını söylüyor hiç düşünmeden.

ilk zamanlar komiğime gidiyordu. sonra baktım sanki elimde navigasyon cihazıyla dolaşıyor gibi yol bulabiliyorum.

bu adamın sırrı nedir diye düşünüp dururken mutlu, gülümseyen, güler yüzlü ve yol bilen adam kendisi açıkladı. dükkanın duvarlarında asılı fotoğrafları & madalyaları gösterip anlattı :)

bu mutlu, gülümseyen, güler yüzlü ve yol bilen meğer bir atletmiş :) ATLET... yani koşuyormuş. maraton koşuyormuş; tabii koştuğu için mutlu, sokaklarda koştuğu için de navigasyon cihazı gibi :) yol biliyor :)

koşmak gülümsetiyor insanı :) salgıladığın bir hormon anlamsızca gülümsetiyor insanı :)

elbette spor gülümsetiyor aslında :)

bugün hep gülün siz de :)

yazımdaki katkılarından dolayı Derya, Gülçin, İnan ve Pınar'a ve Pınar'ın kocası Fatih'e teşekkürler :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails