Pazartesi, Ekim 10, 2011

hamilelikte spor

hamilelik süresince spor yapan kadınlar doğum sonrası fazla kilolarını çok daha kolay veriyorlarmış.
ben ilk hamileliğimde hiç spor yapmamıştım gevşeklikten :) sonra da aldığım kiloları verebilmek baya ciddi bir program gerektirmişti. kiloları verdim, hatta fazlasını verdim ama gayret gösterip gayet disiplinli davrandığım için verebilmiştim o fazlalıkları.

şimdi ikinci hamileliğimde ise pilates yapıyor ve yürüyüşlerimi ihmal etmiyorum. kilo da alıyorum bir yandan bakalım göreceğiz, bu aldığım kiloları daha mı kolay vereceğim. ama kendimi çok daha iyi hissettiğim kesin. ilk gebeliğimde daha hantal hissederken kendimi şimdi yaptığım spor sayesinde daha esnek daha dinamik hissediyorum kendimi.

şimdi bakalım sporun faydaları hamilelikte nasıl karşımıza çıkıyor;
  • Kan dolaşımını ve iştahı düzenler,
  • Yiyeceklerin iyi sindirilmesini sağlar,
  • Zararlı maddelerin atılmasına yardımcı olur,
  • Bağırsakları daha iyi çalıştırır,
  • Dinlendirici bir uyku oluşturur ve zihnen rahatlama sağlar.
tabii hamilelikte spor yapmadan önce mutlaka doktorunuzla konuşmakta fayda var. ayrıca hamile değilken hiç spor yapmayan birinin de birden spora başlaması çok manalı değil tabii.

sporu günlük yaşamınıza mutlaka sokun sonra da hamile kaldığınız zaman spor devam eden derim, doktorunuzla konuşarak :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails