Çarşamba, Eylül 14, 2011

memeden kesme hikayesi

bebeğimi - artık çocuk demeliyim galiba - 23 ay emzirdikten sonra memeden kestim.

en başta kararlı ve hazır olmak ok önemli. anneden bahsediyorum; annenin bebeğini memeden kesmeye hazır olması müthiş önemli. emzirmek dünyanın en harika duygularından biri bence. uzun süre emziren annelerin benimle aynı düşündüğüne inanıyorum ben. e tabii bu şahane duyguyu öyle bir anda kesip atmak da bir o kadar zor. o yüzden önce kendinizi hazırlamalısınız. sonra bebeğinizi...

uzmanlar en az 6 ay sadece anne sütü derken 2 yaşına kadar da ek besinlerle birilkte anne sütünün gerekliliğini üzerine basa basa söylüyorlar.

tabii emzirmek güzel şey ama bebekler de akılları ermeye başlayınca bunu oyun haline çevirebiliyorlar. o yüzden bence annenin sütü kesildiyse çok oyuna izin vermemek gerek. şahsi fikrim :)

benim memeden kesme şeklim biraz kademeli oldu.

  • çalıştığım için zaten son zamanlarda gündüzleri hiç emzirmiyordum. 
  • doktorumuzun önerisiyle önce gece emzirmelerini bıraktım. 
  • sadece sabah uyanınca; eve geldiğimde ve gece yatmadan önce emzirmeye başladım. 
  • 1 ay sonra eve geldiğimde emzirmemeye başladım. 
  • 1 ay sonra gece yatmadan önceki emzirmeyi kestim. 
  • 1 ay sonra da sabah uyanınca meme vermeyi kestim. 
  • 5-6 gün sonra 1 haftalık bir seyahata gittik SeVDiiM'le ... O arada bebeciğimden uzak kaldığım için de zaten el mahkum emzirmemiş oldum. 
  • döndüğümde kesinlikle hiç emzirmedim. yavru elbette istedi memeyi ama kararlı anne ben vermedim. 
ve sonuç olumlu oldu. 
şimdi böyle rahat yazdığıma bakmayın dugusal bir süreç oldu benim için...

darısı başınıza :)


umarım her annenin bolca sütü olur ve yavruları da 24 ay emer...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails