Salı, Mayıs 10, 2011

çocuklarda ağlama krizleri

bebeklerdeki ağlama krizlerini insan anne olarak daha bir kendinden emin atlatabiliyor.

ama bebeklik bitip de çocukluğa adım atıldığında ağlama krizleri anneyi daha çok telaşlandırıyor sanki, en azından beni.

bebekken bebeğin 4 temel ağlama nedeni oluyor genelde. Ya açtır, ya altını ıslatmıştır, ya gazı vardır ya da uykusu vardır. her tip sorun için de bebeğiniz farklı bir ağlama şekli benimsediğinden kısa zamanda ne sıkıntısı olduğunu anlar ve bebeğinizin ihtiyacını gidererek ağlamasına son verirsiniz.

e bu durum da annede kendine güven duygusu yaratıyor, bence. "ben bu işi biliyorum" durumları :)

iş çocukluk dönemindeki ağlama krizlerine çare olabilmekte :)

iki yaş sendromundan mıdır nedir, osimato son zamanlarda sebepsiz ağlamalar içinde. kendisine hissettirmemete çalışsam da telaşlandırıyor beni. belki de var bir sebebi ama ben anlamıyorum. bu ağlamalar şu ara gece yarıları uykusunu bölecek kadar arttı.

kendisini susturabilmek için benim yöntemlerim;

* kucağıma alıp okşuyorum
* içinde bulunduğumuz durumda onun canını sıkabilecek muhtemel olayı sakince ona anlatıyor ve üzülmemesi için sebepler sıralıyorum. bu, belki durumu anlamasını sağlıyor, belki de sadece sakin ses tonu kendisini rahatlatıyor.
* dikkatini bir başka yere çekmeye çalışıyorum.
* kesinlikle tepkisiz kalıp nefessiz kalana dek ağlamasına izin vermiyorum.

bunlar ne kadar doğru bilemem ama uzmanlar da benzer önerilerde bulunuyorlar.

sanıyorum en önemlisi bu ağlama krizlerinin alışkanlık haline gelmemesini sağlayabilmek. Bakalım göreceğiz hep beraber :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails