Çarşamba, Ocak 05, 2011

hamilelik döneminde kalsiyum ihtiyacı

Hamilelik döneminde kalsiyum ihtiyacı artarak devam ediyor. Bu artan kalsiyum ihtiyacınızı karşılamak için bolca süt, peynir ve yoğurt tüketmekte fayda var.

Hamileliğiniz süresince yaşayacağınız kalsiyum eksikliği aşağıda yazdıklarımla beraber çok daha ciddi sorunlar da yaratabilir.
  • annede ödem oluşmasına sebep olabilir.
  • annede yüksek tansiyona neden olabilir.
  • bebeğin beslenmesinde sorunlar yaratabilir.
Benim doktorum sadece süt ya da yoğurt yiyerek ihtiyacım olan kalsiyumu alamayacağımı; sütün, yoğurdun ve peynirin hepsinin yerinin ayrı olduğunu söylemiş, hepsinden yemem konusunda beni şiddetle uyarmıştı. Sadece süt ürünleri değil yine kalsiyumun bolca bulunduğu badem, lahana, brokoli, kuru incir ve somon balığını da bolca tüketmemi önermişti. Şu ara annesinin karnında olan bebeklerin bu anlamda ne kadar şanslı olduğunu geçenlerde yazmıştım. Süt intöleransı olan gebeler için de bu alternatif besinler doğru seçim olabilir.

Doktorunuzla beslenme konusunda konuşurken bu konuyu da görüşüp doğru adımlar atın derim. Hem kendiniz hem bebeğiniz için :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails