Perşembe, Ocak 27, 2011

doluca tirbüşon kulüp

Doluca Tirbüşon Club yemeğine katıldık geçen gece sevgili arkadaşım Şerife ile ...


O gece benim favorim Karma Chardonnay & Narince oldu... Beyazların kraliçesi olarak bilinen Fransız Chardonnay ile bizim üzümümüz Tokat'ın Narince'si şahane bir ikili olmuşlar. Zaten Karma serisinin çıkışındaki amaç yerel ve evrensel üzümlerin birlikteliğini keşfetmek bildiğim kadarıyla... İçimi kolay, meyvemsi ve güçlü yapısıyla bence en güzel deniz mahsüllü salatalarla gider bu şarap, ama soslu beyaz etleri bile kaldırabilecek karakteristikte... Serinletici ve meyvemsi özelliği de kadehi kendinize yaklaştırdığınız andan itibaren etkili olmaya başlıyor... Şiddetle tavsiye ederim.


Gelelim Doluca Tirbüşon Kulüp'e...


Doluca, şarabın bağlardan kadehlere uzanan hikayesini üç seviyede düzenlediği eğitimlerle anlatıyor.

2001 yılında ilk kez gümüş tirbüşon kulübü mezunlarını vermiş ve bugüne kadar da tam 1848 tane gümüş tirbüşon mezun olmuş kulüpten.

Bir üst seviye olan altın tirbüşon ise 2002'de ilk mezunlarını vermiş ve 406 tane altın tirbüşon var şimdi. Onlardan biri de benim :)

2005 yılında ise Doluca şarap eğitimlerinin en üst seviyesi olan master tirbüşon ilk mezunlarını vermiş. Şu anda sadece 53 kişi master tirbüşon seviyesinde. Master seviyesinde kör tadımlar yapabiliyor, önünüze kadehle gelen şarabın şişesini görmeden özelliklerini bir bir sayabiliyor hatta üzümünü filan tahmin ediyorsunuz.

Ben önce 2004'te gümüş sonra  2005'te de altın tirbüşonlarımı kaptım. Henüz master seviyesine gelemedim ama bolca çalışıyorum :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails