Çarşamba, Kasım 10, 2010

rezene çayı & faydaları

Anne sütünün öneminden sürekli bahsediyorum... Dünkü yazımda da anne sütü nasıl saklanmalı konusuna değinmiştim.

Bugün de anne sütünü artırıcı etkisi bence tartışılmaz besinlerden biri rezeneden bahsedeceğim size...

Rezene çayı... Yanda gördüğünüz şekilde satılıyor aktarlarda.

Doğumun üzerinden 1 sene geçmiş olmasına rağmen günlük sütümde 100 - 150 cc farkettirmişti bende. Anneler bilir, 1 yaşından sonra iyi bir performans :)

Emziren annelere şiddetle öneriyorum. Tabii aktardan alınıp demlenen rezeneden bahsediyorum. Hazır poşet rezene çayı ya da toz halinde satılan rezene çaylarından bahsetmiyorum. Elbette onların da faydası vardır ama benim tercihim aktardan alıp demlediğim rezene çayından yana oldu.

1 büyük boy su bardağına 1 tatlı kaşığı rezene olacak şekilde demleyip sıcak içtim ben. Tabii şekersiz.

Rezene çayının süt artırıcı etkisinin yanında bakın ne gibi faydaları daha var;
  • Anne sütü ile bebeğe geçen rezene çayı bebekte kolik sancılarına iyi gelir.  
  • Dolaşımı hızlandırır.
  • Huzur verir.
  • Uykuyu düzene sokar.
  • Mide va bağırsak rahatsızlıklarında önerilir.
  • İdrar yolu iltihaplarının giderilmesinde de destekleyicidir.
İçin derim, zararı olmaz ama eminim faydası olur...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails