Salı, Kasım 02, 2010

Bebeğim Ne Zaman Konuşacak?

"Bebeğim ne zaman konuşacak?" sorusu bebekler yürüdükten sonra beklenen ilk gelişim aşamasıdır. Ağzında birşeyler gevelemeye başladığında onu anlamaya çalışır, söylemeye çalıştıklarına bir anlam vermeye çalışırsınız. Ha konuştu ha konuşacak gözlerinin içine bakarsınız. Siz ona birşeyler söylersiniz. Yine olmaz... Birşey istediğinde eliyle göstermeye başlar... Sonra işaret parmağını kullanmaya başlar. İşaret parmağı ile göstermeye başlar istediğini. İstediği şeyi, konuşma hevesini filan unutup işaret parmağını yemek istersiniz :)

Biz şu ara böyle bir dönemdeyiz... Havaya kalkan işaret parmağını mı yesem, konuşmaya mı özendirsem, modunda... Her ikisini de yapıyorum :)

Konuşmayı öğrenirken bebeklerimize nasıl yardımcı olabileceğimiz konusunda bir yazı okudum geçenlerde bir kitapta... Şimdi paylaşma zamanı ...

  • Bebeğinizle bol bol konuşun.
  • Konuşurken göz temasını ihmal etmeyin.
  • Yüzyüze konuşun ki bebeğiniz ağız hareketlerinizi takip edebilsin.
  • Bebeğinizi konuşmaya dahil edin. Cevap verebilmesi için ona zaman tanıyın.
  • Günlük işlerinizi yaparken bebeğinize anlatın. "Şimdi sana pantolonunu giydiriyorum" ya da "şimdi gezmeye gidiyoruz, seni arabana oturtuyorum." gibi...
  • Bebeğinizle konuşurken çevredeki sesleri en aza indirmeye çalışın. Televizyon, radyo gibi bebeğinizin kafasını karıştırabilecek aletlerin sesinin kısık ya da hiç olmamasına dikkat edin.
  • Konuşurken bol bol tekrar yapın. Bebekler tekrarı pek bir seviyor :) Bir kelimenin ne anlama geldiğini anlaması zaman alacaktır.
  • Tekerlemeler de bebeklerin dilin ritmini anlaması için çok faydalıymış.

Ben uyguluyorum... Bakalım ne zaman konuşacak?..

Bu yazılanları bence ilk günden itibaren uygulayabilirsiniz. Bebekler iletişimi seviyor.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails