Çarşamba, Eylül 29, 2010

Buzbağ Efsane Gurmelerini Buldu / Biri de BeNim!

Sevgili Burcu'nun haber vermesiyle bir yarışmadan haberdar oldum geçtiğimiz aylarda.

Buzbağ "efsanegurmeleriniarıyor"du.

Yarışmaya katılabilmek için önce "gurme" deyince ne anladığımı içeren bir yazı gönderdim.

Yarışmaya gönderilen yazılar, katılımcıların sosyal paylaşım sitelerindeki etkinliği ve daha önce şarapla ilgili bu sitelerde paylaştığı yazılar incelenerek bir elemeden geçti. Bu elemeyi geçenler Köşebaşı Et Lokanta'sına kebapla şarabın ahengini keşfetmek için yemeğe davet edildi.


4 farklı tarihte 4 yemek organize edildi. Sonra bu yemeklere katılanlardan o geceyi anlatan birer yazı istendi...

O geceyi anlatan birçok yazı geldi. Jüri üyeleri yazıları okudu ve finalistleri belirledi...
Ben de yazımla dereceye girdim :) Buzbağ sitesinde yayınlanan yazım fotoğrafsız. üçüncülük ödülü kazandığım yazımın fotoğraflarla tamamı yarın hayatyelpazem'de...



Hepsini okumanızı öneririm, henüz şarapla kebabın ahengini keşfetmemiş çoğunluktaysanız.

Türk mutfağı ile Türkiye'de yetişen üzümlerden yapılan şarapların ahengini daha önce keşfetmeye çalışmıştım. Kuru fasulye ile bile hangi şarap uyumlu olabilir diye kendimce tadımlar yapıp, uyumlu olabilecek bazı şaraplar da keşfetmiştim hatta. Ama 5 Ağustos akşamı Kayra Şarap Akademisi'nden sevgili Cüneyt Uygur rehberliğinde bu ahengi çok daha bilinçli yakaladım.

Lahmacun, içli köfte, çiğ köfte ve çeşit çeşit kebap ile Narince, Emir, Öküzgözü ve Boğazkere üzümlerinden yapılan şarapları tattık. Kesinlikle keşfetmeye değer. Şarap içmeyi ve kebap yemeyi sevenlerdesiniz bu dünyayı keşfedin derim :)

Bu güzel organizasyon için Buzbağ'a teşekkürler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails