Pazartesi, Ağustos 02, 2010

Sağlıklı Yaşayın / Formda Kalın

Kasım 2009 başından beri istikrarlı bir şekilde bir yandan spor yapmam diğer yandan da beslenmeme özen göstermem arkadaşlarım arasında "bu nasıl insan?" bakışlarına sebep oldu :)

Son 15 senedir zaten düzenli spor yapardım ama daha bilinçsiz beslenirdim. Doğum sebebiyle 20 kilo alıp sonrasında 25 kilo vererek kendimi iyi hissettiğim kilolara gelişim elbette yan gelip yatarak olmadı. Epey emek sarfettim, çalıştım, sabrettim ve en önemlisi inat ettim. Başardım. Bu süre zarfında yeni alışkanlıklar kazandım, şimdi onları uyguluyorum. Gelen tepkiler farklı :)

  • Sofrada "hadi hayattan zevk al biraz" - yediğim zaytinyağlı fasulyeden tatmin olmayanlara 
  • Spor sonrası "bu kadar zorlama kendini" - sabah 8'de yüzmeye, koşmaya ya da pilates'e zaman ayırdığımı söylediğimde abarttığımı düşünenlere
  • "Hayırdır?...aaa sen bunlardan yermiydin?" - dondurma ya da çikolata yediğimde hayrete kapılanlara
  • "Nasıl yani?" - ara öğün olarak 2 kayısıyı tercih ettiğim için uzaylıymışım gibi bakanlara 
ENDER SARAÇ'tan cevap gelmiş Harper's Bazaar Temmuz 2010 sayısında... Ders çıkarmak gerek :)

"Toplum olarak emek vermeyi sevmiyoruz. Herkes hiç egzersiz yapmadan sağlıklı olmak, devamlı börek yiyerek zayıf ve güzel olmayı istiyor. Önce seçim yapmalısınız; daha sağlıklı, daha ince, daha güzel, daha formda olmak istiyor musunuz? Tabii sadece seçim yapmak yetmez; eğer cevabınız evetse seçiminizi icraate dökmeniz gerekiyor. Ama her zaman dengeyi korumayı bilmelisiniz. Hayattan, yemekten zevk alacaksınız, ama bu zevkin sizi yönetmesine izin vermeyeceksiniz. Sağlıklı yaşamak sadece ot ya da kabak haşlamak değildir. Mutlaka et, tavuk, yumurta da yiyeceksiniz. Ve ara sıra kebap da yiyeceksiniz..." 

O halde daha önce yazdığım beslenme ve spor konulu yazılarımda da değindiğim gibi hayatı / sağlıklı yaşamı dengeliyor ve emek veriyoruz.

Şu aralar Arzu emek sarfediyor ve karşılığını alıyor. İzin verirse önümüzdeki günlerde burada hikayesini paylaşırım.

Emek sarfetmeden, çaba göstermeden "kilo veremiyorum" diyenlere de sadece gülümsüyor, sevgilerimi iletiyorum.

İyi haftalar :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails