Cuma, Ağustos 20, 2010

Emzik Bırakma

Kimi bebeklerde oldukça sancılı geçen bu süreç bizde her nasılsa kısa bir geçiş döneminden sonra "emziği bıraktık" nidalarıyla son buldu.
Osman ilk doğduğu günlerde kesinlikle emzik vermemek konusunda kararlı olan ben, doktorumuzun "valla emzik alırsa şanslısınız" demesinden sonra bebeğime emzik vermiştim. Osiciğim de memnuniyetle yalancı memeyi almıştı.

Sonraki dönemlerde her kafadan ayrı ses çıktı. Kimi "iyi ki vermişin" derken kimileri "ay tüh! keşke vermeseydin gibi" acıyarak bakmıştı bana. Ben de bu çeşitli yorumların karşısında "neyse o gün bir gelsin hele bakacağız artık çaresine" diye düşünmüştüm. "Tüh keşke hiç vermeseydim!" diyecek günler çoktan geçmişti.

Elbette minik oğlum öyle bir günde emziği atmadı. Biz de ufak tefek yardımlarda bulunduk kendisine. "Biz" diyorum, çünkü onunla ilgilenen herkes -ben, bakıcı, baba, anneanne...vs" aynı tutarlılıkta davrandık. Zaten çocuk yetiştirmede bu "tutarlılık" olayı çok önemli diye okuyoruz, duyuyoruz her yerde.

Emzik bırakma döneminin hemen öncesinde bakın biz neler yaptık...
  • Geceleri emzik vermemeye başladım. Tabii bu bana "memede uyuma" olarak geri döndü! Şu anda Osman'ın uykuya geçişi maalesef mememde oluyor ben yanındayken. Önümüzdeki dönemde bu huyundan vazgeçirmeye çalışmakla geçecek belli ki :)
  • Emziği gündüz uykularından kademeli olarak çıkarttım. Yani gündüzleri üç kere uyuduğunu düşünürsek birinde emziksiz uyutmaya başladım. Sonra ikinci uykuda ve en sonunda gün içindeki üçüncü uykusunda da emzik vermemeye başladım. Tabii bu yaklaşık 1 ay süre içinde tamamlandı.
  • Yavaş yavaş kendi de emzikle uykuya daldığı uykularda bile diliyle itmeye başladı emziği.
  • Sonra zaman zaman bir yerlerde emzik görüp de istediğinde ona artık emziğe ihtiyacı olmadığını anlattım. Daha küçük bebeklerin emzikle uyuduğunu filan anlattım ona. Anlamaz demeyin, hep dediğim gibi doğar doğmaz sizi anlıyor bu minik kuşlar. 
Tamamen emziksiz hayata geçişimiz yaklaşık 2 ay sürdü. Yani 1 yaşından itibaren emzik bırakma alıştırmaları yapmaya başladım, anlayacağınız.

Umarım sizin için de kolay olur bu emzik bırakma süreci :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails