Perşembe, Temmuz 15, 2010

VilaDelloPs // Barselona'da Şarap Tadımı

Sizin bir Pazar akşamüstü balkondaki masamızın üstünde gördüğünüz, bizimse Sitges’de tadımını yapıp beğenerek satınaldığımız şarabın üretildiği topraklara götürüyorum sizi bugün.

10.Yıl Buluşması’nın 2.gününde Javier bizi VilaDelloPs şaraplarının üretildiği bağlara götürdü. Macizo del Garraf... Macizo del Garraf Barselona'ya yakın mesafede ve denizden 200-250 metre yükseklikte bir bölge.

Sitges'den yaklaşık yarım saat - 45 dakika süren bir otobüs yolculuğundan sonra ulaştık tadım gezimizi yapacağımız topraklara.

Bizi şaraba ve şarapçılığa gönül vermiş bağların sahibi karşıladı otobüsten iner inmez. Bağın sahibi varlıklı bir ailenin oğlu. Asıl gelirlerini aynı bölgede bulunan taş ocağından elde eden aile, şarapçılığı zevk olsun diye yapıyor.

Yine zevk olsun diye de sıcak bir Cumartesi günü bize uzun uzun şarabın üretim sürecini yerinde anlatıyor. Yukarıdaki karede misafirperver evsahibimiz bağları gezerken başımıza güneş geçmesin diye bize hasır şapkalar dağıtıyor.

Önce kısa bir yürüyüş yaparak bağları ziyaret ediyoruz. Ayak bastığımız toprağın kireçli bir yapısı var. Bu kireçli toparklarda yetişen üzümler bizim Emir üzümlerini çağrıştırıyor. Gerçekten de daha sonra tadımını yaptığımız beyaz şarap aynen bizim Nevşah bence :)

...ve şaraplık üzümlerin yılın hangi zamanında, nasıl toplandığını, toplanırken nelere dikkat edildiğini dinliyoruz bağın sahibinden.

Daha sonra şarabın şişelenmeden önceki son durağı meşe fıçıların olduğu mahzene gidiyoruz. Gördüğünüz üzere minik ve butik bir şarapevi burası. Dedim ya zevk için yapıyorlar şarapçılığı...

Şarapların üretim sürecini birinci ağızdan dinledikten sonra geçiyoruz işin en keyifli kısmı, tadıma... Karelerden ne kadar anlaşılıyor bilmiyorum ama şaraptan anlayan, anlamayan herkesin yüzünde bir mutluluk ifadesi :) Tattığımız beyaz şarap dengeli ve meyvemsi, kolay içilir bir şarap. Kırmızı ise biraz daha yoğun ve tanenli bir şaraptı.

İşte Sitges'deki 10. Yıl Buluşması'nın 2. gününe böyle başlıyoruz BiZ...

...ve çektiğim fotoğraflardan görmenizi istediklerim.

Seyahatin en küçük misafiri... Henüz 3 aylık :)

Bu topraklarda üretilen şarapları çok beğenip içmeye doyamamış bir şarapsever :)

Şaraplarımızı tatmış geniş araziye bakarken...

Bu yazının sonuna bir de Ömer Hayyam'dan bir dörtlük koyarsak tam olacak :)

Kim demiş haram nedir bilmez Hayyam?
Ben haramı helali karıştırmam
Seninle içilen şarap helaldir,
Sensiz içilen su bile haram.