Perşembe, Temmuz 22, 2010

Krem Katalan // İspanyolların Geleneksel Tatlısı

İspanya'daki 7 günümüzün yedisinde de akşam yemeklerinden sonra ya krem katalan ya da limonlu dondurma ikramı ile karşılaştık.

Sitges notlarımda bahsetmiştim Katalanların geleneksel tatlısı olan krem katalandan. Hatta bir de tarif linki vermiştim, yaparsam da mutlaka yazarım demiştim. Yaptım, aslında yapmayı denedim :) Lezzeti aynı :) ama görünüşü bambaşka oldu :) Deneme de olsa tarifi paylaşıyorum. Denemelerim devam edecek, farklı bir sonuca ulaşırsam yazarım :)


Malzemeler;

1/2 litre süt
2 tarçın çubuğu
1 limon kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı mısır unu
2 yumurta sarısı
toz şeker

Yapılışı;

Süt, tarçın çubuğu ve limon kabuğu rendesini ısıtıyorsunuz. Kaynamaya yakın ocaktan alıp sütü üzerek tarçın ve limon kabuğundan arındırmış oluyorsunuz. Daha sonra içine ayrı bir kapta karıştırdığınız yumurta sarısı, mısır unu ve toz şekeri ekleyerek karıştırıyorsunuz. Karışımı sıcağa dayanaklı kaselere paylaştırıp en az 6 saat buzdolabında bekletiyorsunuz. (ben bütün gece beklettim) Dolaptan çıkardıktan sonra üzerinde toz şeker gezdirip bu şekeri ısıtılmış bir tabaka yapıştırarak yakmanız gerekiyor. Ben böyle bir tabaka bulamadığımdan üzerine toz şeker serpip fırına koydum :) İşte görüntüyü de bu yüzden kurtaramadım.

Bakalım sizinkiler nasıl olacak. Kolaygelsin :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails