Pazartesi, Temmuz 05, 2010

Bezelyeli Dip Sos

Hani geçen hafta yazmıştım "bir Pazar akşamüstü " diye...

İşte o günden hazırlaması hem kolay hem kısa, hem de tadı şahane bir dip sos tarifi vereceğim size. Sofra dergisinde okuyup denedim. Ölçüleri aynen uyguladım, sadece zeytinyağını 3 değil 1 kaşık kullandım. Pek beğendik.

Ben gelişigüzel dilimlenmiş ekmeklerin üzerine sürerek sofraya getirdim. Siz tost ekmeklerininin kenarlarını kesip, daha muntazam dilimlerin üzerine sürebilir ya da cips için dipsos olarak da kullanabilirsiniz.

Şimdiden afiyetolsun :)


Malzemeler:

1 küçük kavanoz/konserve bezelye ya da 1 su bardağı taze fasulye
1 çorba kaşığı süzme yoğurt
1 çorba kaşığı yoğurt
1 çorba kaşığı zeytinyağı
1 diş sarımsak
2 çorba kaşığı rendelenmiş beyaz peynir
8 dilim tost ekmeği (yukarda da bahsettiğim gibi ben normal ekmek dilimleri kullandım. Bu malzeme fotoğrafta gördüğünüzden çok daha fazla ekmeğe yetti)

Yapılışı;

Bezelyeyi (taze bezelye kullanıyorsanız haşlayıp süzmek gerek) ve tüm diğer malzemeleri blenderdan geçirip, yarım saat buzdolabında beklettikten sonra ekmek dilimlerine sürüyorsunuz. Üstünü bezelye ve dereotu ile süsleyebilirsiniz.

Basit demiştim:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails