Pazartesi, Mayıs 10, 2010

Lezzetine İnanamadım

Haftasonu ilk defa enginar dolması yaptım...

Enginar dolması mı desem zeytinyağlı enginar mı bilemedim ama ilk defa yapıp da lezzeti böyle güzel olunca "unutma yaz" dedim...

Görseli de olmadan olmaz deyip üstün fotoğrafçılık yeteniğimle bir de fotoğraf çektim :)


İşte size en sağlıklısından bir enginar dolması tarifi...

Malzemeler;


  • 5 parça temizlenmiş enginar
  • 2 adet havuç
  • 1 avuç bezelye
  • 5 adet arpacık soğan
  • 1 adet patates
  • tuz
  • toz şeker
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 bardak su
  • 1 limon
Yapılışı;

Enginar dışındaki tüm sebzeleri küp şeklinde doğrayıp haşlıyorsunuz. 

Diriliği gidene kadar haşladığınız sebzeleri tencereye yaydığınız enginarların (çukur tarafları yukarıya gelecek şekilde) içine yerleşitriyorsunuz. 

Bir bardağın içinde karıştırdığınız limon ve zeytinyağını enginarların üzerinde gezdirerek tencereye döküyorsunuz. 

Suyu da tencerinin dibine ekledikten sonra her bir enginarın üstüne az şeker ve daha çok tuz serpiyorsunuz. 

Yaklaşık 30 dakika kısık ateşte pişirdiğiniz enginarları soğuduktan sonra üzerine dereotu ve maydonoz ekleyerek servis yapıyorsunuz.

...ve tabii afiyetle yiyorsunuz. Hatta bebeğiniz 10-11 aylık olduysa ve çiğnemeye başladıysa bebeğinize de yedirebilirsiniz...

Keyifli sofralar :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails