Pazartesi, Mayıs 24, 2010

Doğum Sonrası Gecelik Seçimi

Yakında doğum yapacak bir arkadaşım hastane çantasını hazırlamaya başladı ve sıra kendi ihtiyaçlarına geldiğinde nasıl bir gecelik alması gerektiğini sordu bana. İyi ki sordu, hemen yazıyorum.

İşte size önemli bir konu daha. Ben doğuma normalde giydiğim geceliği ve sadece 1 beden büyük yeni aldığım bir geceliği götürünce ikisini de giyememiştim. Neyse ki hediye gelen bir gecelik sabahlık takımı vardı da paçayı kurtarmıştım. Ha bir de en süslüsünden bir pijama almıştım. Tabii giyemedim :)

Gecelik seçimi için işinize yarayacak birkaç öneri;
  • Pijama değil gecelik alın.
  • Doğum sırasında aldığınız kiloya bağlı olarak mutlaka en az 1 mümkünse 2 beden büyük alın geceliğinizi. Burada önemli olan sadece doğumda alınan kilolar da değil aslında, vücudun topladığı ödem ve şişkinlik. Bir de göğsünüzde biriken süt nedeniyle göğüs ölçünüzün de normalin üstüne çıkması. İdeali 2 beden büyük gecelik. 
  • Rahat emzirebilmek için model olarak yandaki gibi önden düğmelileri tercih edin. Yalnız bu önden düğmeler göğüs hizanızın altında bitecek seviyede olsun. 2 - 3 tane düğme emzirebilmeniz için rahat mesafeyi yaratmayabilir.
  • Boy olarak diz ve dizaltı olanlar rahat hareket edebilmeniz için uygun olacaktır.
  • Gecelikle birlikte sabahlığını da alın. Yürüyüşleriniz esnasında ihtiyacınız olacak.
  • Doğum yapacağınız mevsime uygun bir gecelik seçmeyi ihmal etmeyin.
  • Terleme, kirlenme gibi durumlar için 2-3 tane gecelik almakta fayda var.
Doğum sonrası inşallah bu yeni geceliğinizle hem çok rahat eder hem de bol bol emzirirsiniz :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails