Perşembe, Nisan 29, 2010

Sağlıklı Yaşam Notları // Spor


Daha önce yazdığım gibi  hamile kalınca kişisel kilo grafiğimde hızlı bir çıkış ve iniş yaşayarak 1 buçuk senelik süre zarfında tam 20 kiloluk bir aralıkta gittim & geldim :)

Hayatım boyunca spor yapmayı bir alışkanlık haline getirmiş olan ben spor yaparak ömrüm boyunca fit kalabileceğimi düşünüyordum. Nasılsa spor yapıyordum ve ne yesem eritebilecektim. I-ıh öyle değilmiş :)

Hele 30lardan sonra kiloyu korumak, fazla kilolardan kurtulmak öyle sadece sporla olmuyor. Sporun yanında beslenmenize de dikkat etmeniz gerekiyor. Beslenme kısmını ayrı bir yazıda yazacağım, bu yazımda sporla ilgili sağlıklı yaşam notlarımı sizlerle paylaşıyorum.
  • Doğru nefes alıp verin - Spor yaparken derin nefes alıp vermeyi unutmayın. Doğru nefesi nasıl alıp vereceğiniz konusunda spor hocanızdan y ada bir bilenden destek alın. Doğru nefes alıp vererek hem daha fazla kalori harcıyorsunuz hem de en zor hareketleri bile daha kolay yapıyorsunuz.
  • Kaslarınızı kandırın 1 - Vücudumuz dolayısıyla kaslarımız fazla zeki. Aynı hareketleri uzun süreler yaptığımızda vücut o hareketleri en az enerji ile yapmaya alışıyor. Örneğin yıllardır tenis oynayan birinin kilo vermek için bir başka sporu tercih etmesi gerekirmiş. Çünkü vücudu minimum enerji ile tenis oynamayı çoktan öğrenmiş oluyor.
  • Kaslarınızı kandırın 2 - Yaptığınız hareketleri belli aralıklarla değiştirin. Örneğin karın kaslarınızı çalıştırmak için bir gün yaptığınız hareketi bir sonraki spor saatinizde tercih etmeyin. Yine karın kaslarınız için başka hareketler yapın.
  • Kaslarınızı kandırın 3 - Koşu bandının üzerinde 45 dakika yürümek yerine, yarım saat boyunca bir dakika koşun bir dakika yürüyün. Bunu INTERVAL programda yapabiliyorsunuz. Spor hocasından destek alın.
  • Farklı kaslarınızı çalıştırın - Bir gün karın bir gün bacak çalışın. Hep karın çalışacaksanız da karın hareketlerinizi çeşitlendirin, bir gün birini, diğer gün diğerini yapın.
  • Sporu eğlenceye dönüştürün - Aletlerle sporu sevmiyorsanız latin dansları ya da dövüş sanatlarını içeren salon derslerine katılın. Salon derslerini de arada değiştirmeyi unutmayın. Kasları kandıracağız ya :) 
  • Spor dünyasındaki yeni gelişmeleri keşfedin - Örneğin zamanınız kısıtlıysa b-fit denen sporu keşfedin. B-fit'i yapan arkadaşım Derya pek memnun. Derya'cım yorumlarını bekliyorum bu konuda.
  • Cardio'yu ihmal etmeyin - Kilo vermek istiyorsanız 1 saatlik sporunuzun en az 40 dakikasını cardio ile geçirin. Yerde mekik çekerek göbeğinizi eritmeniz mümkün değil. Yaşanmış tecrübe :) Vücutta biriken yağları kırmak için koşmak, hızlı yürüyüş yapmak, bisiklete binmek gibi cardio hareketlerinden bol bol yapmak lazım.
  • Kendi tarzınıza uygun olan sporu seçin - Hareketli biriyseniz belki yoga ya da pilatesten zevk almayabilirsiniz, ama latin aerobic ya da tae bo hoşunuza gidebilir.
  • Açık havayı tercih edin - Mümkünse açık havada koşmayı tercih ederseniz bol oksijen de kalori yakımınızı hızlandırcaktır.
  • Spor fırsatlarını değerlendirin - asansör yerin emerdiven, araba yerine yürüyüş, tatilde uzun uzun güneşlenmek yerine havuzda/denizde düzenli ve hızlı birkaç tur atmak gibi.
  • Sporu hayat tarzınız haline getirin - spor yapmadığınızda kendinizi rahatsız hissediyorsanız tamamdır, kıvama geldiniz demektir.
Bu yazdıklarım tamamen kişisel tecrübelerim. Sizin kendi tecrübelerinizi ve sağlık durumunuzu gözönünde bulundurarak kendi sağlıklı yaşam notlarınızı çıkaracağınızdan eminim :)

Her zamanki gibi pozitif ve sabırlı olmayı sakın ha sakın unutmayın...

Sporu nasıl doğru beslenme alışkanlıkları ile destekleyeceğimiz de önümüzdeki hafta...

Mutlu ve çok sporlu günler :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails