Çarşamba, Nisan 21, 2010

İdeal Kiloya Kavuşma Hikayesi


Normal kilosu 53 – 55’ler olan ben,


57 – 58 oldu mu “kilo aldım”, “kendimi kötü hissediyorum” diyen ben,


60 kiloyla hamile kalıp 80 kilo ile doğuma girince ... olanlar oldu J


20 kilo almıştım hamileliğim boyunca, hem de kendimi iyi hissettiğim normal kilomun çok çok üstünde doğuma girmiştim.
Şimdi oğlum tam 10 aylık oldu ve ben neredeyse hamile kaldığım kiloya geri döndüm J

10 ayda 20 kilo kaybedince “kilo verme deneyimimi” kaleme dökmek farz oldu...

Kiloların bir kısmı, yaklaşık 5-6 kilosu doğumda gitti. Sonraki birkaç gün içinde de her sabah tartıldığımda 1 kilo vermiş olarak güne başladım. Doğumda aldığım tüm fazla kiloların böylece kısa sürede gideceğini  düşündüm tabii.

Düşünmeye devam ettim...

Biraz daha düşündüm...

Sonra farkettim ki sadece düşünce gücü ile kilo kaybedemiyorum J Aslında sadece düşünmedim. Her sabah 1 km yüzdüm. Yüzemediğim günlerde 1 saat yürüdüm. Tabii bunların eşliğinde emziriyorum diye de yemeye devam ettim.

Sonuç sabitlenmiş gibi 72 kiloda kaldım tam 6 ay!

6. ayın sonunda haftada 3 gün spora gitmeye başladım birer saatten.

8. ayın sonunda sadece 3 kilo verebilince beslenme konusunda da ciddi kararlar alıp uygulamaya başlayarak 10. Ayın sonunda 62 kiloya inebildim.

Şimdi hamile kaldığım kiloya ulaşabilmem için 2 kilom kaldı.
Hedefim “kendimi iyi hissettiğim” kilolara düşmek...

Durum budur.

Beni her gün gören arkadaşlarım bile farketti kilo kaybımı ve tabii meraktalar.

Bu yazıdan sonra siz de merak etmiş olabilirsiniz J

1-2 kilo vermek isteyen arkadaşlarım bile ne yiyeceklerini bana soruyor. Tabii mutluyum, farkedilir birşeyler yaptığım için.

Önümüzdeki iki hafta birer yazıyla SAĞLIKLI YAŞAM NOTLARI adı altında spor ve beslenme deneyimlerimi paylaşacağım sizerle. 

Yazacaklarımı birebir uygulamak yerine kendi yaşam tarzınıza uydurun ve mutlaka profesyonellerden destek alın. Unutmayın bu yazacaklarım tamamen benim vücudum, yaşım, ölçülerim ve yaşam tarzımla doğru.
Ama öncelikle geçenlerde bir kadın dergisinde okuduğum çalışmayı sizlerle paylaşayım. İki tane 30 yaşında yaklaşık aynı boy ve kiloda kadından birine sadece spor diğerine de sadece diyet yaptırıyorlar 1 ay süreyle. Sizce hangisi kilo veriyor? Diyet yapan J Ben hayatım boyunca sporun faydalı olduğuna inanmıştım. Ama bu dergi ve kendi deneyimlerim aksine ikna etti beni. Mutlaka sağlıklı beslenmeli ve sporu hayatınızın vazgeçilmezi yapmalısınız...
Detaylar önümüzdeki iki hafta J

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails