Salı, Mart 02, 2010

Zayıflama

Doğum sonrası kiloları verebilmek çok zor!
Hamileyken makul düzeylerde kilo almaya bakın!
Bana herkes “aaa hiç dert etme 1 sene içinde kendi kendine gidiyor” dedi. Hiç öyle olmuyor, benden söylemesi. Kendi kendine hiçbir şey olmuyor bu hayatta. Çalışmak lazım. Kilo vermek için de bunu çok kafaya takmadan, hele emziriyorsanız hiç abartmadan bazı önlemler almakta fayda var.
Sadece doğum sonrası kilolar için değil zayıflamak isteyen herkesin yaşam tarzına dahil ederek sonuca ulaşabileceği basit uygulamalar bunlar.
İşte benim yaptıklarım;
  • Haftada 3 gün cardio ağırlıklı 1’er saat spor – bazen iki de oldu. hiçbirşey yapamıyorsanız, çıkın sokağa 1 saat yüksek tempoda yürüyün. Belli aralıklarla uyguladığınız spor programını değiştirin. Sürekli aynı hareketleri yapmaya alışan vücut o aktiviteyi en az kaloriyle yapma yetisi kazanıyor ve sporda kendinizi tekrarladıkça daha az kalori yakmaya başlıyorsunuz. 
  • Haftalık değişen beslenme programları – Emzirdiğim için pilav da yedim makarna da, sütlü tatlı da, helva da, komposto da… Ama hepsinden azar azar. Sürekli aynı besinleri yemeye alışan vücut bir süre sonra direnmeye başlıyor ve kilo verme duruyor.
  • Ara öğünler – yine azar azar… Mesela meyve iki elinizi birleştirdiğinizde avuç içinizde kalan alan kadar J
  • Yağsız sebze salataları – içinde tavuk, et ya da peynir olan salatalardan bahsetmiyorum
  • Bol su
  • Günlük hayatta da mümkün oldukça bol hareket – kısa yürüyüşler, asansör yerine merdiven kullanma, markete yürüyerek gitme
  • Beslenme günlüğü – hergün her ne yediysem not ettim
  • Spor sonrası zayıflama ve selülit kremleriyle destek
  • Her öğünden yarım saat önce 1 bardak su - gün içinde su içmeye devam
  • Az yağlı yemekler - 1 kilo sebze için 2 yemek kaşığı (çorba içtiğimiz kaşıklar) yağ
Ben denedim, işe yarıyor… Ama unutmayın bunlardan sadece birini uygulamakla olmuyor. Sadece selülit kremi kullanarak zayıflamayı beklemeyin :)
Sağlıklı günler.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails