Perşembe, Mart 18, 2010

Alt Değiştirme

Alt değiştirme konusunu yazmamı çok yakında doğum yapacak arkadaşım Canan istedi. Yazayım dedim, ama ne yazacağımı çok da bilemeden başladım yazmaya. Bakalım olacak mı? İnşallah işine yarar Canan’cığım.

Alt değiştirme deyince aklıma ilk gelen “pişik” konusu oldu. Pişiği engellemenin en etkili yolu; sık sık alt değiştirmek ve bebeğinizin altını her açtığınızda popişini yıkamak. Tabii ilk günlerde bu yıkama olayını yapabilen var mıdır, bilmiyorum. Açıkçası ben ilk günlerde bebeğimi kucağıma bile alırken sakınıyordum. Yanınızda sizden daha tecrübeli biri varsa bunu yapmak daha kolay olabilir. Ama yalnızsanız bebeğinizin başını tutmaya başlaması gerekiyor, tek elinizle bebeğinizi tutup tek elinizle de altını yıkayabilmeniz için.

Alt değiştirmenin nasıl yapıldığı bez paketlerinin üzerinde var :)

İlk zamanlar 2-3 saatte bir alt değiştirmekte fayda var. Bunun dışında kokuyu alırsanız da 2-3 saat beklemeyin tabii :)

Dikkat etmeniz gereken, bebeğinizin kilosuna uygun bezi kullanmak. Birçok marka var. Şu anda piyasaya en hâkim olan marka Prima zannediyorum. Ben de çevremdeki birçok arkadaşım da Prima kullanıyor. Bebeğiniz normal doğduysa 2 numaralı paketten (3-6 kg) başlıyorsunuz. 1 numaralı paketler (2-5 kg) prematüre bebekler için uygun. Bebeğinize uygun paketi bulmak için tıklayın.

Bebeğin altını temizlemek için piyasada birçok ıslak mendil markası var. Ancak bizim doktorumuz ıslak pamuk kullanmamızı söylemişti. Yine pişik önlemede önemli bir nokta… Her alt açmada nasıl yeni pamuk ıslatacağım diye hiç düşünmeyin. İşte size pratik bir yol. Mutfağınızda mutlaka bir tane vakumlu kâseniz vardır. Pamukları ufak parçalara bölüp ıslatıyorsunuz, vakumlu kâsenize koyuyorsunuz. Vakumlanmış kâsede ıslak pamuklarınız uzun süre nemini koruyor. Dışarıya çıkarken de bu kâseyi yanınıza aldınız mı her yerde kullanabilirsiniz. Ben Osman her uykuya daldığında pamuk ıslatıyordum. Alt yıkamaya alternatif bir çözüm aynı zamanda.

Bebeğinizin altını değiştirdikten sonra bir de güzelce kremlemek gerekiyor. Bunun için de birçok krem markası var. Osman’ın doktoru Bepanthene merhem kullanmamızı önermişti. O yüzden bu konuda da marka söyleyemeyeceğim.

Alacağınız tüm önlemlere rağmen pişik olursa – ki olabilir - doktorunuzla konuşmakta fayda var. Önemli olan pişiği ilk evrede fark etmek ve hemen müdahale etmek…

Pişiksiz günler :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails