Cumartesi, Şubat 27, 2010

Doğum Öncesi Alışveriş

Henüz hamileyken bebeğinize alışveriş yapması biraz zor. 

Alışveriş için doğru zaman ne zaman? Henüz erken mi acaba?
Nelere ihtiyacım olacak?
Mağaza raflarında gördüğüm hangi ürünler aslında çok gereksiz?

Bu soruların cevabı herkese göre değişir tabii, ama ben fikrine çok güvendiğim, hayat tarzını tarzıma benzettiğim birkaç arkadaşımın ve kuzenimin deneyimlerini birleştirerek kendi fikrimi oluşturdum, ihtiyaçlarımızı belirledim. 

... ve başladım alışverişe...

Alışverişe 7. aydan itibaren baslamıştım.

Alışverişin çoğunu Mothercare mağazasından ve e-bebek'ten yaptım. Bu iki mağazadan çok daha ucuz ve belki pratik yerler olabilir ama bu iki mağaza da özellikle e-bebek ihtiyacın olan herşeyi birarada bulabileceğin bir yer. Çalışan bir anne için ideal!

e-bebek'te yaptığınız alışverişlerde hediye çeki kazanıyorsunuz. Örneğin bize aldığımız bebek arabasının 5'te 1'i kadar hediye çeki vermişlerdi, bu çekle de başka bir çok ihtiyacımızı almıştım. En büyük ve bana en yakın e-bebek mağazası 2009 Nisan'ında istanbul Çamlıca'dakiydi. internetten de satışları var ama bu kapsamlı alışveriş için çok ideal değil bence. Gidip ürünleri görmek en iyisi. 
 
Biz ilk önce arabasını almıştık. Bence arabayı oradan almasanız da mutlaka gidip arabaları incelemek lazım. Mağazadaki satış temsilcileri oldukça bilgili bu konuda ve ilgili. En önemlisi piyasadaki tüm bebek arabaları birarada.Karşılatırma imkanınız oluyor. Detaylı bilgi alıp, açmayı, kapamayı deneyebiliyorsunuz. Satış temsilcileri uzun uzun anlatiyorlar, her bir bebek arabasının ne özellikleri olduğunu. Baston gibi katlananlar, 3 tekerlekli olanlar ... Bebek arabalarında ultra komplike olanlar da var çok basit olanlar da. Her ikisini de tercih etmemeli. Fazla komplike olanları ilk zamanlar kullanıyorsun, sonra daha basite geçiyorsun demişti fikrine güvendiğim arkadaşlarım. Bebek arabasını alırken öncelikle anne&baba için ne önemli onu belirlemek lazım. Hafif olması mı, kolay katlanır olması mı, arabanın bagaja sığması mı gibi kriterleri iyi hesaplamak lazım. Rahatlığı ve güvenliğini hiç saymıyorum zaten, bunlar olmazsa olmaz!!! Araba ve ana kucağı yeterli. Şu sadece ilk 3 ay kullanılabilecek pusetlerden almak çok mantıklı değil; zaten ilk 3 ay doktor dışında pek dışarı çıkılmıyor. Ufak gezintiler için de ana kucağı yeterli oluyor. 

Mobilyara gelince... Odasına yerden tavana kadar kocaman bir dolap yaptırdğımız için bebek dolabı almadık. Ufak bebek dolapları çok şirin, ama büyüyüp de kıyafetler de büyüyünce bu dolaplar yetersiz kalıyormuş. Bir yatak bir de altı dolap olan bir alt değiştirme ünitesi aldık. Bir de sallanan bir beşik. Doktorumuz ilk zamanlar bebeğin yanımızda yatmasını önermişti bize. Bu beşik bizim odada yatağımızın yanında durdu ve biz ilk 4 ay Osman'ı yanımızda yatırdık. 4. ay bittikten sonra odasındaki yatağa geçirdik. 
 
Mobilya ve bebek arabasından sonra alınacaklar arasında birçok detay var aslında. İlk aklıma gelenler aşağida. 

  • Kıyafet olarak bolca body, tulum - Ayakkabılar, şapkalar, süslü püslü kıyafetler insanın aklını alıyor ama hiç kullanılmıyorlar.
  • Emzirme yastığı - Çok küçük oldukları icin en rahat bu yastıkla emzirebiliyorsun. Hele bir de sezeryan doğumsa ameliyat yeriniz ağrıyor bu yastığı kullanmadan emzirdiğinizde :(
  • Biberon - Süt gelmezse mama vermek için, gelirse de sütü sağıp siz dinlenirken ya da bir yere gitmeniz gerekirse evdekilerin anne sütünü bebeğe verebilmeleri için 
  • Pompa - yine yukarıdaki aynı sebeplerle ve en önemlisi işe başladığında sütünü sağabilmek için. Bunların elektrikli olanları başarılı. Elle süt sağmak çok zor. 
  • Bebek bezi - Bezler bebek kilosuna gore değişiyor. 3 -6 kilo icin uygun olanları almıstım ben. 2 numara oluyor bu. 1 numara 3 kilo altı doğan bebekler için. Bu arada bana çok kişi "git surekli bez al, cok pahalı" filan demişti. Ben sadece 1 paket almıştım. İyi de yapmışım. Çünkü bu yavrular hemen büyüyor ve sen daha bir boy paketi bitiremeden bir buyuk boya geçiyorlar :) Yalnız alacağınız bez paketleri mega paketler olsun. Birim maliyeti böyle daha uygun oluyor. 
  • Tarak - Saçlı doğma ihtimallerine karşı :) )
  • Tırnak makası seti - El tırnaklarını ben 20 günlükken kesmiştim. Ayak tırnakları baya sonra kesiliyor. 
  • Omuz için tülbentler - İlk zamanlar mikrop kapmasına karşı, sonra da kusma faaliyetlerine karşı önlem olarak anne dahil olmak üzere kim kucağına alırsa alsın bu tülbentlerle almalı. 
  • Ağız mendillleri/tülbentleri - Salya / kusma için
  • Banyo seti - Küvet, havlu, banyo köpüğü, banyo filesi/süngeri, şampuan vs. 
  • Bebe yağı - Banyo sonrası masaj için 
  • Pişik önleyici krem - Pişikler için tabii. Bize doktorumuz Bepanthen merhem kullandırmıştı pişik önlemek için. Aslında pişiği önlemenin en iyi ylu bol bol popişlerini yıkamak. 
  • Göğüs ucu pedi ve kremi - İlk günler meme yara olabiliyor; krem şart. Memeye sürdükten sonra temizleme gerektirmeyen kremi tercih etmiştim ben. Çünkü ilk doğduklarında ne sıklıkta emecekleri belli olmuyor, çok sık emiyorlar. Her emmeden sonra merhemi sürüp sonra silmek tekrar emzirmek tekrar sürmek biraz zahmetli. Yalnızbu memeye sürdükten sonra temizleme ihtiyacı olmayan kremleri bazı bebekler sevmediği için memeyi almıyorlarmış. Buna dikkat etmek lazım. Göğüs pedi de hem fazla süt salınımında ıslaklığı önlüyor hem de yara olursa iç çamaşırına temas esnasında acıyı azaltıyor. 
  • Hastene ve emzirme dönemi için birkaç tane önden ilikli gecelik - Normal bedenden en az 2 beden daha büyük. 
  • Islak mendil - Altını temizlemek için. Bizim doktor ıslak pamuk kullanmamızı önermişti. Bu ıslak mendilleri sadece dışarıda kullanın demişti. Pamukları ıslatıp ağzı kapaklı bir kaba dolduruyordum ilk zamanlar ve bittikçe de yenisini koyuyordum. 
  • Emzik - Bu konu biraz hassas. Alıp almamaya mutlaka doktorunuza danışıp karar verin. Emzik başlarda çok büyük kolaylık ama bıraktırması da ayrı bir iş.

Genel olarak bunlar ilk ihtiyaçlar. 

Bu arada oyuncağa ilk 1,5 ay filan hic ilgi göstermiyorlar, hiç almayın! 

Eksik olan, aklına gelenleri tecrübeli anneler yazsın :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails